2011. augusztus 25., csütörtök

Eperkrémes táska


Még eperszezonban készült, de azért teszem közzé, mert szerintem bármilyen más gyümölcskrémmel vagy lekvárral helyettesíthető a töltelék. A formázás egyszerű és nagyszerű, ezúttal sem igényel különösen nagy kézügyességet.

A tésztája nagyon hasonlít az almás táskáéhoz, hihetetlenül könnyű, pihepuha, foszlós.

Hozzávalók:


  • 50 dkg BL 80-as liszt

  • csipet só

  • 5 dkg cukor

  • 7 g porélesztő

  • 2 - 2,5 dl tej (vagy 2 dl víz + 5 teáskanál tejpor)

  • 1 tojás

  • 5 dkg vaj

az eperkrémhez:



  • 25 dkg eper

  • 15 dkg cukrozott sűrített tej

  • 1 dl tej

  • 5 dkg cukor

  • 5 dkg étkezési keményítő vagy liszt

  • 2,5 dkg vaj
Az élesztőt felfuttatjuk kevés cukrozott tejben, majd a többi hozzávalóval lágy kalácstésztát dagasztunk. Néha gondban vagyok a tej mennyiségét illetően, mert az a tapasztalatom, hogy a liszt amit itt használok jóval több tejet vesz fel az otthoninál. Ezért a tészta lágyságától vagy keménységétől függően adagoljuk a tejet.

Letakarva, meleg helyen duplájára dagasztjuk, közben elkészítjük a krémet. A megtisztított epret (vagy más gyümölcsöt) pürésítjük. A keményítőt vagy lisztet egy edénybe szitáljuk, hozzáadjuk a cukrot és csomómentesre keverjük a gyümölcspürével és a sűrített tejjel. Néhány perc alatt sűrűre főzzük, levesszük a tűzről és belekeverjük a vajat, majd hagyjuk teljesen kihűlni.

A megkelt tésztát 20 egyforma részre osztjuk. Mindegyik darabból lecsippentünk keveset (kb. 1/5 részt), a megmaradt tésztadarabokat pedig gombócokká formázzuk.



A gombócokat egyenként kinyújtjuk, közepére kanalazunk a töltelékből 1 púpos teáskanálnyit.


A tészta szélét szorosan összecsípjük, hogy a töltelék sülés közben ne follyon ki. Megfordítjuk, hogy az összecsípett rész alul maradjon.




A gombócból félretett darabkából 2 darab, arasznyi hosszú rudacskát sodrunk, összecsavarjuk, majd a tészta két oldalán aláhajtjuk. Sütőpapírral ellátott tepsire rakjuk a táskákat és letakarva újra duplájára kelesztjük. Ezután megkenjük pici tejjel elkevert tojással és 180 fokon aranyszínűre sütjük.



Recept innen. Mivel én egyből két és fél adagot készítettem, a duplázott mennyiségeket jegyeztem le.






12 megjegyzés:

egycsipet

Szépségesek! :)

Örülök, hogy előkerültél. ;)

Elif

Csodaszépek!

trollanyu

Meseszépek lettek, biztos finom is:) Még tavaly többször is elkészítettem az almástáskát a receptedalapján, isteni volt:)

4Gyerek

hogy feldobja az a csavar

babette

Nagyon nagyon szépséges!

Petra

Csodaszépek. A formázásban megint tanultam valami újat. :)))

Citromhab

Gyönyörű!!

Jade

Csipet, koszi! Jo ujra itt lenni, bar bevallom jo volt eltunni is egy idore.

Elif, Babette, koszonom szepen!

Trollanyu, koszonom! Nagyon orulok, hogy izlett az almas taska! Mint irtam a receptben, ez is nagyon hasonlo tesztaju, nagyon eteti magat.

4Gyerek, Petra, nekem is a formazasa tetszett meg elso latasra.

Citromhab, Bianka, koszonom szepen!

EllaBella

Gratulálok a blogodhoz, régóta követőd vagyok, én is megsütöttem az almás táskát, nagyon finom volt.
Szeretnék kérdezni valamit: meg tudnád mondani hogy a BL 80-as minőségnek melyik lisztmárka vagy fajta felel meg ami sok helyen kapható az USA-ban? Az egyik fiam családjával Észak-Carolinában él és most náluk van a lányom is és szeretnék neki néhány receptet küldeni de egyúttal tanácsot is adni hogy mit használjon a kelttésztákhoz.
Egyébként két-három naponta benéztem, vártam hogy visszatérj és újra jobbnál-jobb -és szépen fotózott igenis:) - recepteket láthassak Nálad.
További jó munkát
EllaBella (igazából szintén Judit)

Jade

Kedves EllaBella/Judit!
Koszonom szepen a kedves szavakat!
En itt a Five Roses nevu kanadai lisztet hasznalom. Altalaban a nemzetkozi/europai boltokban kaphato. Ha ezt nem talalhato E-Karolinaban, akkor probaljak meg az Unbleached Bread Flour-t (kenyerlisztet) Pillsbury vagy Gold markajut, ezek hasonlitanak leginkabb a kanadaira. Remelem talalnak. Ha nem, szivesen elpostazok nekik egy 5 fontos zacskoval, 2-3 nap alatt odaer.

Orulok, hogy izlett az almas taska, nagy orom, hogy sokaknal sikeres recept lett!
udv,
judit

EllaBella

Köszönöm a kedves segítséget, továbbítom a családnak és majd megírom mit találtak, hogy sikerültek a receptek.
Üdv EllaBella

Barbika

Nálunk most érik az eper..alig várom, hogy megcsináljam ezt a sütit, de csakis anya felügyeletével :D

Related Posts with Thumbnails

Jade konyhája   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP